torsdag 8 maj 2008

Dino



Sen torsdagkväll och jag sitter uppe och surfar och gör inget vettigt alls. Men det är ju så skönt, så skönt när huset är tyst och stilla. Barnen sover och Johan sitter uppe och kollar på nån film. Regnig dag idag, jag och Wilma har bakat lite efter förskolan och ikväll har Wilmas bästaste bästis Felicia med familj varit här och hälsat på. Emil han är en riktig gangster, han klättrar precis överallt och det är mer än en gång per dag man får lyfta ner honom från stolar och andra möbler som han lyckats klättra upp på.
Klädkammarrenoveringen går finfint, ska målas ett tredje varv och sen in med nytt golv bara innan vi kan börja skruva upp hyllor och sånt.
Funderar på den här dino-tapeten som fondvägg till barnens sovrum. Är inne i en riktig hemmafixarperiod känner jag. Det snurrar mest runt badrumsinredningar, snygga ytterdörrar, smarta hallösningar och fina barnrum i min hjärna just nu.
Nu ska jag hoppa i säng, tvättmaskinsreparatören kommer klockan 8 imorgonbitti och ska förhoppningsvis kunna fixa vårat åbäk till tvättmaskin. Förra veckan hittades felet men det fanns inte grejer för att fixa det. Nu är delen beställd och levererad så ÄNTLIGEN kanske vi får tvätta igen.
Natti!

Inga kommentarer: