lördag 17 maj 2008

Målarlördag


Lördagkväll och barnen sover och Johan kollar på tv. Jag ska snart gå och sussa, var uppe rekordlänge igårkväll så det blev inte allt för många timmars sömn natten till idag.
Helgen har hittills bestått av målning och åter målning. Jag har klarat mig undan målningen och sprungit efter ungarna istället men Johan har målat och fixat så det stått härliga till. Barnens blivande rum är på G och nu är tak och fönsterfoder målade 2 varv. Jag lider verkligen med honom där han står och målar, han har verkligen gjort ett jättejobb när det gäller att kleta vitfärg här hemma. Hoppas taket klarar sig på två varv, men det är nog bara önsketänkande.
Annars så har jag varit och kikat på lite tapeter idag. Har bestämt mig för att det inte blir Dino, nu är jag mer inne på moln från boråstapeter. Ser ut som på bilden fast utan bården längst ner och i en ljusare blånyans. Det blir alltså fondväggen och resterande väggar får bli vita. Men jag återkommer väl när det är beställt och klart. Har en förmåga att ändra mig, som ni säkert har märkt! :-) Nu hör jag det snarkas i soffan där uppe och jag ska göra mig redo för att göra detsamma. Sov sött allihopa!

1 kommentar:

Allt å lite till sa...

Haha, våga bestäm dig hörrö du! ;-) Nej, skämt åsido... den där molntapeten är jättefin så det kommer garanterat bli superbra!