söndag 18 maj 2008

I brist på annat

..och i väntan på att Emil ska somna och jag kan gå ut och börja kratta lite.

För 5 år sedan...Bodde i hus på byn med Johan, vi förlovade oss på valborgsmässoafton på Cypern och nån gång strax före Jul så bytte vi ner oss till en lägga i väntan på att påbörja husbygge eller hitta ett fint hus vid älven. Helgerna var mest party och jag hoppade in och jobbade extra mest överallt.

För 3 år sedan..Världens finaste Wilma föddes 5 dagar över tiden, vi bodde på Vasshällan där vi bor idag, upptäckte att dräneringen på huset var katastrof och våren och sommaren ägnades åt att gräva upp halva gården, fixa vattenskadan och göra om källarvåningen.

För 1 år sedan...Emil föddes, vi renoverade och fixade på huset, åkte på bilsemester och hälsade på Johans gudson i Göteborg sedan vidare till Vimmerby, Stockholm och sen hem med ett litet stopp på ikea i Sundsvall.

För 3 månader sedan...Jag fyllde år. Annars finns nog inget speciellt att komma ihåg med just februari. Snöigt, mörkt och trist.

Igår...Jag var rastlös, Johan målade, vi hälsade på barnens farmor och farfar, var förbi mina föräldrar en sväng, kollade tapeter, åt tacomiddag och tog det soft.

Idag...Har frullat och lagt Emil i sängen, ska ut och kratta lite och fixa på gården, Wilma och Johan är ute och kör fyrhjuling, ska målas lite dörr och fönsterfoder senare idag, jag ska laga fiskmiddag och en smarrig äppelpaj. Vad mer? Skicka iväg ett par brallor jag sålt på tradera. Ja jag kan nog räkna upp 100 småsaker men det är nog inte så intressant! :-)

Imorgon...Wilma är på dagis och jag och Emil ska inte göra nåt speciellt alls tror jag. Lite städ och fix som vanligt bara.

På ett år...Har vi ett till barn, förhoppningsvis en välmående liten tjej, eller kille på drygt 8 månader. Emil har börjat på daigs och jag är fortfarande mammaledig och väntar på att sommaren ska sätta igång.

Haka på nu alla som vill :-)

Inga kommentarer: