lördag 3 maj 2008

Sommardag


Helt underbar dag. Jag vaknade förvisso på helt fel sida av sängen men när jag och ungarna kommit oss ut i det fina vädret så var det som att allt vände. Sommarvarmt och guldväder. Barnen invigde sina nya gympisar som vi var iväg och köpte igår. Emil tycker det är lite knepigt att gå ute på gropigt underlag och dessutom med riktiga skor men det går bättre och bättre. Lite jobbigt bara att hela tiden vara på sin vakt och ha järnkoll på vad han stoppar i munnen.
Vi lunchade ute och blåste såpbubblor, krattade närmast huset och samlade ihop skräp såsom nyårsraketer och annat jox som tinat fram ur snön.
Sen ner på byn så Wilma fick sig en glass och en sväng in på mim så jag fick mig en klänning och ett nytt linne. Hittade världens finaste armband också. Jag som absolut inte är en smyckestjej, jag hittar nästan aldrig nåt i smyckesväg som jag verkligen gillar. Och jag letar inte heller om jag ska vara ärlig. Men ååhhh jag blev så kär i det där armbandet. Berättade om det för Johan sen och när han slutat jobba och vi satt hemma på gården så kom han med ett fint litet paket. Armbandet såklart! :-)

Inga kommentarer: