söndag 4 maj 2008

Regnig söndag

Idag har det regnat och åskat. Älven stiger som bara den, snart svämmar den nog över och blötlägger huset. Eller så inte.
Vi har shoppat ny cykel till Johan idag. Vi har också köpt cykelhjälm till Emil och en cykelstol. Skulle köpa en såndär cykelvagn också men den var tyvärr slut så det får bli en annan dag.
Sen har vi flyttat upp bokhyllorna till tv-rummet igen och jag har målat halva första varvet på våran lilla klädkammare. Så jääädrans trist att måla alltså! Positivt är dock att jag slipper maskera och greja eftersom det ska målas från golv till tak. Eller det ska in nytt golv så jag behöver inte oroa mig för att fläcka ner den fasansfulla mattan.
Så nu är vi iallafall en liten bit påväg mot Wilmas och Emil rum, måste bara sortera och kasta bort 3 ton prylar så vi kan börja måla, tapetsera och göra fint där inne.
Nu får det gärna vara pissväder i några dagar så mitt renoverings-il håller i sig en stund och vi får nåt gjort med allt som ska göras.
Nu ska jag sova. Nattinatt!

Inga kommentarer: