fredag 27 november 2009

Godmorgon fredag!

Bild:recept.nu

Har precis ätit min frulle bestående av fiberhavregrynsgröt med hallon och mjölk (intresseklubben antecknar väl?), känns riktigt härligt med helg efter en riktigt bra vecka. Har
fått ett mycket positivt besked i veckan angående vad min sysselsättning ska bli efter jul. Jag kommer att jobba runt 50 procent bara till att börja med och sen så kommer det att utökas lite eftersom, de känns helt underbart och jag längtar verkligen efter att få komma hemifrån och börja jobba! Att jag dessutom får möjligheten att jobba ungefär 50-75 procent där jag styr själv över mina tider är jag så otroligt glad över, speciellt nu då barnen är så små, dom kommer att slippa långa dagisdagar och vi kommer att hinna spendera mycket tid tillsammans fastän jag kommer att jobba en del. Det känns som en otrolig lättnad ska ni veta.
Idag ska jag fortsätta med det jag hållit på med i princip varje dag den här veckan, nämligen att baka. Inget avancerat men lite sirapskakor iallafall.
Ska fixa lite här hemma och sen ska jag ta barnen med mig och åka ut på byn och handla lite smått o gott, bland annat en ny ansiktskräm för min vintertorra hy.

Ikväll tänkte jag testa ett nytt recept, "Ingefärskyckling med julmustsås och ugnsrostade rotfrukter", som lagades i första avsnittet av "Pernillas jul" i onsdags. Tror det kan bli riktigt smarrigt. Spännande om inte annat att göra en sås med julmust i. :-)
Nu har klockan redan hunnit bli över 9 så jag ska sätta lite fart så jag får nåt gjort ídag, fredagarna brukar ha en tendens att bara springa iväg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

så vad ska du syssla med då?

Mitt i mitt liv sa...

Papper. Bokföring och sådant :-)

Syster söt sa...

Var ska du jobba då? Bokföring, haha, det måste du nästan berätta för vår gamla lärare. Vad hette hon nu igen??

Mitt i mitt liv sa...

Snackar du om Birgit ? :-) Johan ska ta över OK-verkstan i luleå efter Jul så jag ska göra pappersjobbet för Älvsbyn och Luleå till att börja med. Blir riktigt nice tror jag! Usch vad länge sedan vi sågs nu!Tråkigt!

Syster söt sa...

Ah, det blir nog jättebra. :) Haha, ja, jag tänkte på Birgit... Kommer du inte ihåg vad tråkigt vi hade? Ja, det är tråkigt, men nu får vi se till att ses, är hemma mellan 18/12 och 25/12 iaf!