onsdag 11 november 2009

Brödbak

Försökte få till en någorlunda bild på mig och Julia, det gick sådär, det är svårt när hon inte är stilla mer än 1 sekund åt gången ;-)

Har precis satt en bröddeg på jäsning, svärmors helt gudomliga öl-limpa ska det bli så jag har några timmar framför mig i köket nu. Ett annat gott bröd som jag ätit idag är mammas goda mjukkaka, sååååå gott. Jag som skulle räkna points idag, kan säga att min pointsranson är överskriden så det sjunger om det. Vet inte HUR många mjukkakor det blivit :-)

Annars så, om vi inte ska snacka bröd, så händer det ärligt talat inte så mycket. Haha.

Har börjat fundera lite på julgrejer, längtar verkligen efter att få börja julpynta och göra fint men jag skulle behöva en schysst ljusstake, har bara så svårt att bestämma mig för vilken sorts ljusstake jag vill ha.

Nåväl. Imorgonkväll ska jag simma, blir ingen mer löpning på ett tag, sist jag sprang gjorde benhinnorna så ont så det gick bara inte. Bara jag funderade på att gå lite fortare så började det krampa i benen. Inte skönt för fem öre.

Nu ska jag surfa lite jul och kolla om det händer nåt med min deg.

2 kommentarer:

Cattiz_ sa...

Tänket bara tipsa om att det går att simma på morgnarna igen om det är nåt du är sugen på. Tisdagar mellan 6-8 har vi öppet.

Mitt i mitt liv sa...

Jag var där i tisdags och simmade faktiskt :-) Tycker det är superbra med morgonsim, är så skönt att få göra bort sånt där direkt på morgonen så har man kvällarna fria sen! Tack för tipset iallafall!