torsdag 10 april 2008

Rensning

Har precis satt mig efter en rejäl rensning i Wilmas och Emils rum. Jag har sagt det förrut och jag säger det igen. Det är helt sjuuuukt så mycket grejer dom har. Så onödigt mycke saker och dom leker säkert inte ens med hälften. Blev två fulla sopsäckar med mjukisdjur, tre fulla konsumpåsar med skräp såsom trasiga bilar, småkraffs, en halt hund och gud vet allt. Fatboykudden har fått flytta ut i tvrummet och vaggan där alla djur legat och skräpat vet jag inte vart jag ska ställa. Är lite rädd att den förstörs och blir ful om den står i garaget eftersom det bara är ett kallgarage. Men det ska nog lösa sig. Har en till säng i källaren också som bara står där den står, finns liksom ingenstans att stoppa alla grejer. Det är nästan så jag önskar mig ett rejält varmgarage med massor med förrådsutrymme. Tänk så underbart med ett stort förråd där man kan rymma vinterkläder, möbler man är rädd om (som gamla fina barnsängen och vaggan), johans högtalare och gamla musikanläggning som han vägrar göra sig av med osv osv. Det skulle vara så himla nice!
Men nu kan man iallafall andas i deras rum och sen ikväll ska vi bära upp ett skrivbord där Wilma kan sitta och rita och pyssla. Det blir fint!

Inga kommentarer: