söndag 6 januari 2008

Trött, knäckt och sliten

Wilma på leos för ungefär 1 år sedan.

Ja det är väl ungefär så jag känner mig just nu. Rätt ologiskt eftersom jag fick sovmorgon till 9.45 imorse. Helgen har varit bra. Lördag var vi på Leos i en massa timmar och klättrade, hoppade, åkte kana, badade bollhav, lunchade, fikade, och allt annat man nu kan göra. Var där med några kompisar och barnen hade hur kul som helst och ville inte alls hem då vi skulle därifrån.
Sen på kvällen var vi på trettondagspartaj på Bergsparken. Mormor och morfar var hos oss och tog hand om barnen under tiden.
Idag har vi mest legat i soffan och tittat på "alla vi barn i bullerbyn". Tilda, Petri och barnen var förbi en sväng och hälsade på också så flickorna fick leka en stund med varann. Jo en sväng förbi farmor och farfar har vi också hunnit med idag. Fina vita tulpaner hade hon. Det är såå himla fint. Jag älskar tulpaner. Och speciellt vita.
Nästa lördag ska farmor och farfar vara med barnen för då ska jag och Johan åka till ikea. Ska köpa stolar till nya bordet, lampor att hänga ovanför, underlägg för Emils plats, gardiner (om jag hittar några fina). Säkert är det nåt mer också. Har varit utan gardiner och kökslampor i köket så länge nu så det ska bli så himla kul att få fixa lite fint.
Nej nu ska jag försöka slappa i soffan en stund, sen blir det sängen så man orkar upp och skicka iväg gumman på dagis imorgon.
Natti!

3 kommentarer:

Guldkorn i min vardag! sa...

Kul med bilder från leklandet,vi måste följa med dit o kolla någon gång.Ha det gott!
Kram Farmor

Allt å lite till sa...

Hej hej!
Kul att vara och busa på leklandet. Vi borde försöka samla ihop oss hela mammagänget och åka iväg dit någon dag. Men det är väl omöjligt att få det att passa... :-)

Kul med en IKEA-tripp också!! Hoppas ni hittar allt ni ät ute efter. Vi ska också dit snart, men jag tror att det blir i februari. Om jag nu kan hålla mig så länge.

Mitt i mitt liv sa...

guldkorn: ja ni måste följa med, det är så himla skoj alltså!
omalltålitetill: Vi skulle väl kanske kunna ta oss iväg nån gång kring alla födelsedagar iallafall? Slå ihop alla kalas till ett enda och hyra ett "djungelrum" eller nåt :-)