onsdag 23 januari 2008

Träningsvärk

Sitter med stora tekoppen och ett gäng smarriga mackor och tittar på nyhetsmorgon. Solen skiner men det är svinkallt ute. Emil ligger och vilar. Inatt var första natten på många som han inte har vaknat febrig och ledsen. Verkar som att penicillinet har börjat göra nytta nu. Skönt!
Har världens träningsvärk i vaderna idag, känns speciellt då man springer i trappen. Känns som att passet ikväll kommer att döda mig. Det är nu man tröstar sig med att man inte orkar, att man har så fruktansvärt ont och inte kan fara ikväll. Hade varit bekvämt. Men nej jag måste komma igång nu, och det är ju faktiskt himla kul när man väl är där, och känslan efteråt är härlig som bara den. Så nej jag ska inte balla ur. Inte idag iallafall.
Just nu längtar jag mest efter att vara ute. Hoppas det inte är så kallt till helgen för då ska vi vara ute och grilla och åka bob helgen lång. Wilma surrar varje dag om att hon vill till kanis och åka bob och grilla korv.
Nu ska jag passa på att blunda medans lilleman vilar.

1 kommentar:

en brunetts bravader sa...

Gu va duktig du är din hurtbulle!:) jag kanske joinar dig nån kväll då olle jobbar fm och är hemma. men jag ska inte lova för mycket, måste först skaffa mig nå träningskläder!
Vi kanske syns på kanis till helgen, om elin är frisk vill säga!