onsdag 2 januari 2008

2008



Så blev det nytt år igen. Nyårsaftonen var så trevlig den kan bli. Vi firade här hemma med lite släkt och lite vänner, 6 vuxna och 6 barn. Det var rätt hög volym på kalaset vill jag lova och de flesta av ungarna härdade ut lika länge som de vuxna. Emil slocknade dock vid klockan åtta i vanlig ordning och sov som en stock till 08.15 nästa morgon.
Wilma och Felicia gjorde ett försök att somna i Felicias resesäng sent, sent på kvällen, det var jättemysigt sisådär 2-3 minuter tyckte dom.
Idag var "momman" förbi på förmiddagen och snäll som hon är så tog hon Wilma med sig hem så jag fick skura och "sanera" huset från nyårskalasandet. Känns underbart att slippa klibbet under sockarna, och ikväll blir det sussning i renbäddad säng. Skönt att ha det städat och klart före helgen.
Sen for jag och Emil upp till lappur för att hämta wilma och där stannade vi några timmar, jag slocknade visst en stund på soffan också. :-) Vi tittade på lite film som min far spelat in, examen för 13 år sedan då jag och lillebror gick skola i korsträsk, översvämningen 95, en dag i storforsen (också det för 13 år sedan).
Inser att vi måste filma lite mer, det är ju så kul att se, kanske inte är så märkvärdigt just nu, men tänk på 13 år. Det hinner hända så mycket.
Nåja, nu sover ungarna så jag ska tömma torktumlaren och fylla den igen, sen ska jag äta gravlaxsmörgås (som mammma skickade hem med mig:-)) i soffan.
Gott Nytt År på er allihopa!

Inga kommentarer: