tisdag 22 januari 2008

Isolerad

Sitter hemma igen, isolerad med ungarna eftersom Emil återigen är krasslig. Torsdag avslutade vi penicillinkuren mot hans luftrörsinflammation, och lördag var han febrig och hängig igen. Vi hoppades på tandfeber eftersom en liten bissing precis är påväg att bryta igenom. Natten mot måndag blev dock sömnlös och efter ett besök på läkarstation så hade han en ny penicillinkur utskriven. Öroninflammation. Ja jag säger då det.
Idag har han varit betydligt piggare ändå. Medans alvedonet hjälper och febern håller sig borta så är han precis som vanligt faktiskt. Men fyyy vad vi är less på att sitta inne och hemma. Wilma klättrar på väggarna och det gör jag med. Tack gode Gud för att det är dagis imorgon så hon får komma ut och träffa lite folk och busa av sig lite. Men man är väl rätt smittfri efter ett par dagar med penicillin va ? Eller var det önsketänkande? Jag vill ha främmande, jag vill träffa folk!!

Fast ok jag är inte HELT isolerad. Jag kan ju åka och göra saker då Johan slutar jobba. Igår var jag ju faktiskt på step up på korpen. Grymt skoj faktiskt. Grymt högröd var jag i ansiktet efteråt också. Jag är ju hon som inte har tränat nåt på typ 4 år. MINST! Imorgon har jag bokat in cirkelträning och söndag bodytoning. Må denna träningsiver hålla i sig nu bara.
Just nu sitter Wilma på toa. Hon surrar en hel del den damen. Just nu sitter hon och berättar vad hon vill ha till middag. Potatis och mos är hon sugen på tydligen. Haha.
Nu är hon tydligen färdig så det är bäst jag rusar innan hon hinner vara "duktig" och torka sig själv.

3 kommentarer:

Allt å lite till sa...

Men att det aldrig ger sig med sjukdomar! Så trist! :-( Hoppas nu verkligen att ni får vara friska efter den här penicillinkuren.

Vad duktig du är som börjat på Korpen!!!

Vad tror ni om nytt dejtförsök? Middag hos oss på måndag (28/1) kl 17! Hoppas ni är friska och krya då så ni kan komma!

Mitt i mitt liv sa...

Ja det verkar hopplöst på sjukdomsfronten faktiskt. Nu åker väl snart Wilma på nåt när Emil blir frisk. Ja det känns grymt skönt att man har kommit igång med träningen. Dejt på måndag låter toppen. Vi kommer gärna, bara vi är friska så! :-)

Allt å lite till sa...

Då får vi hålla alla tummar som finns för att vi alla är friska och krya på måndag så vi kan ses!