måndag 7 januari 2008

INGA HÅL

Gääääsp. Jag brukar inte längta efter sommaren direkt, men just nu känns allt som ett evigt mörker. Bara trött, trött, trött. Give me litte ork va!?
Var till tandis idag och hade INGA HÅL! Eller nu ljuger jag lite, jag hade några små men dom har jag haft i flera år och eftersom att dom är små och inte växer så behöver dom inte lagas. 427 spänn. Billigt som bara den tycker jag! (Eller ja, det kunde ju ha blivit betyyyydligt dyrare iaf så i detta fall känns det som en skitsumma.)
Nu behöver jag inte dit förrän på 2 år heller. SKÖNT! Förstår mig inte på dom som aldrig går till tandläkarn. Varför? För att det är dyrt? Rädd? Nån gång måste man ju dit om man inte vill att tänderna ska börja trilla av. Så jäkla irriterande. Ja sånt där kan jag bli grymt irriterad på faktiskt. Inte för att det är mitt problem, men ändå! Det handlar väl ändå om att prioritera, alla har råd, om inte annat kan man ta ett lån. Bättre låna för att ha en fräsch mun än att låna till nåt annat som knappast är lika viktigt.
Nej nog om det där nu.
Jag tror barnen har somnat i sina sängar nu så då ska jag gå upp och göra mig en korvmacka och dricka juice.
Lev och må!

4 kommentarer:

Guldkorn i min vardag! sa...

Tjena bruden, kolla in på min blogg jag har fått ett uppdrag som jag skickar vidare på dig.
Lycka till
Kram Ulla-Bella

Allt å lite till sa...

Haha, jag är en av dom som du är irriterad på. Har inte varit till tandläkaren på 5 år! Fick en tid när jag var utomlands (när jag var gravid). Skulle ringa och boka en ny tid när jag kom hem men det har fortfarande inte blivit av. *skäms* Men snart så kanske... :-)

Förresten... grattis till dig som inte hade några (stora) hål! :-)

Anonym sa...

Åh vad skönt slippa hål! Håller absolut med, tänder får man bara egna en gång i livet, går man inte förr så måste man gå senare till tandis och då kan stor skada vara skedd :D /See ya tomorrow! (The mysteriuos one)

Mitt i mitt liv sa...

guldkorn: ska fixa den där listan, kanske alldeles strax om inte nåt barn råkar vakna :-)
omalltålitetill: Ja skäms på dig Sandra :-D
När Johan var till tandis förra året så var det typ 10-12 år sen sist för han. Helt sjuuukt. Han hade nåt futtigt hål men jag tyckte han var så dum som sparat så länge så jag hoppades han skulle ha fler. :-D
Themysteriousone: ja gryyymt skönt! Helt underbart till och med. Vi ses imorgon :-)