tisdag 5 augusti 2008

Skelning och inskolning


Fick tag på dom på ögonmottagningen i piteå igår och lyckades få en tid för Emil idag. Behövdes inte alls någon remiss som vi först blev tillsagda av dom på barnavdelningen.
Iallafall så gick det bra, han verkade inte se dåligt, däremot så ska han nu börja lappträna eftersom han skelar så mycket med ena ögat. 1-2 timmar per dag till att börja med. Jag blir svettig bara av tanken, usch vad han kommer att vara arg på mig när jag tvingar honom att ha den där lappen. Men skönt iallafall att det är uppkollat nu så vi kan köra igång med träningen och så kanske han slipper få dålig syn och måste ha glasögon.
Han ligger i sängen just och håller på att somna, blev en hård och svettig dag på sjukhuset vill jag lova. Emil vill inte kolla i nån apparat och inte vill han att man ska lysa med lampor i ögonen heller. Arg som ett litet bi var han.
Och för Wilma var det inskolning på holken idag. Hade gått finfint så hon kommer säkert att trivas där. Säkert kul att få börja på en avdelning med lite större barn också.
Wilma fick följa med mormor hem idag efter att vi hade lunchat så nu ska jag passa på att vila en stund nu när Emil också ska sova.

2 kommentarer:

Allt å lite till sa...

Hoppas allt kommer gå bra med "lappträningen" så att det fixar till sig med småögonen.

Mitt i mitt liv sa...

Jaa det hoppas jag också, det har ju börjat ganska bra iallafall så vi får hoppas att det fortsätter så :-)