onsdag 12 december 2007

Julkortsfotografering och middagstips!

Lycklig Wilma kom hem från dagis med en påse lussebullar idag. Tjejen gillar att baka alltså. För att inte tala om vad hur mycket hon gillar att fika! :-)
Mormor och Morfar var hit en sväng också och Wilma fick en söt tomteklänning med tillhörande tomteluva, så söt, så söt. Imorgon är det lussefika på Wilmas dagis så då ska både jag, Johan, och Emil dit och fika och pyssla. Och givetvis ska tomteklänningen vara dagisutstyrseln imorgon.
Hade tänkt ge mig i kast med julkortsfotograferingen ikväll. Jag har inga som helst förhoppningar om att jag kommer att få till en fint julkort där båda barnen ser glada ut och tittar i kameran, men försöka måste man ju!
Första året vi tog julkort på Wilma gick toppen, fick massor med fina kort.
Förra året gick inte alls bra, men ett kort blev det iallafall. Kommer att bli en stoooor utmaning med två små busfrön ikväll.
Nej nu är det dags att börja ta tag i middagen. Detta eviga dilemma. Vad ska vi äta ikväll då !? Efterlyser middagstips. Helst en hel drös! Så tipsa nu! :-)

3 kommentarer:

Guldkorn i min vardag! sa...

skomakarlåda,är snabbt & gott.
Mvh. svärmor

Annika sa...

Det var INTE lätt att få till ett bra julkort med tre barn kan jag ju berätta... Lovisa slet av sej tomteluvan, började äta på Idas glitter, kastade sej hit och dit och vred huvudet från sida till sida... Och när hon tittade rakt fram och såg glad ut så blundade antingen Emmy eller Ida, eller så blev det nån konstig skugga eller så blev det suddigt eller... ja, du vet... Till sist blev tjejerna less på att bli fotograferade och jag var helt enkelt tvungen att välja ut ett kort där alla ser någotsånär normala ut :-D.

Mitt i mitt liv sa...

Guldkorn: Vad exakt är skomakarlåda ? :-)

Annika: Nej jag har ju fullt sjå med två stycken, så jag gissar att tre är snäppet värre :-D Nåja, man får inte vara så kräsen i sina val av kort kanske. Men nästa år räknar jag med att "komma igen" :-) Tänkte att jag kunde ta ett gammalt kort på dom lika gärna men hade så få av båda tillsammans, och dom jag hade där dom var tillsammans så var ju Emil pytteliten och det kändes lite b.
Nåja, vi får hoppas att nära och kära överlever utan ett kort från oss i år :-D