söndag 2 december 2007

Julgalan 2007


Sitter nerbäddad i soffan med en skål godis, en pepsi max, och datorn. Julgalan igår alltså, vi hade supertrevligt. Vi shoppade på dagen, checkade sen in på hotellet, fixade till oss och sen iväg på galan. Var hur mycket folk som helst, kring 2500 pers hörde jag ryktas om. ungefär 2000 pers för mycket om man frågar mig. Julbordet var OK men inte mer än så. Var dessutom så mörkt där inne så man såg knappt vad man åt och vad man plockade på tallriken. Och om någon ska dit nästa år så köp för guds skull inte några vip-biljetter. Långt fram och nära scenen skulle det vara. Jo just. Men vi hade grymt trevligt sällskap och hade jättekul iallafall så det var absolut inte någon dålig kväll. Förrutom slutet då min väska kom bort och jag blev telefon och lite annat smått o gott fattigare. Nån som behövde sakerna bättre tydligen. :-(

Hur som helst så stannade vi till på storheden på vägen hem idag och köpte lite kläder till barnen och Johan shoppade sötaste, finaste telefonen till mig. En rosa. Så fin, så fin.
Sen hämtade vi barnen. Emil hade sovit hela natten och allt hade gått så bra. Slutet gott allt gott. :-) Nu återstår bara att fixa nya kort. Betalkort, simkort, körkort. Sånt där är SÅ trist alltså!

5 kommentarer:

Guldkorn i min vardag! sa...

Tog dom börsen också? inget är heligt längre.
Kramiz Ulla-Britt

Mitt i mitt liv sa...

Hade bara kontokortet och körkortet i väskan så börsen fick jag ha kvar iallafall.

Allt å lite till sa...

Men blääää... så trist! :-( Och så jobbigt att fixa nytt kontokort, körkort, osv...
Kul däremot med en nya tjusig mobbe och så bra att Emil sovit som en prins hela natten!

Mitt i mitt liv sa...

alltålitetill: Ja det är himla trist, men det är väl sånt som händer. Ja Emil har blivit värsta duktiga killen, har ju sovit hela nätter flera nätter i sträck nu! :-) Ska ni och gratta Kristin imorrn eller ska ni dit på lördag ?

Allt å lite till sa...

Men sicken duktig kille!! :-)
Vi kan varken fara och gratta Kristin imorgon eller på lördag, för jag jobbar. På torsdag är jag däremot ledig, så är dom bara hemma tänkte vi fara dit då istället.