torsdag 6 december 2007

Home alone

Johan drog iväg till Tyskland idag så nu är jag och ungarna solo tills på måndag. Det är sååå tråkigt då han är borta. Och jag är sååå mörkrädd. Buhuu. Är väl iofs rätt bra för då måste jag ju liksom tuffa till mig lite. Får väl leta fram en yxa eller nåt och lägga under sängen. Nej seriöst, det är ju bara blunda och somna, hur svårt kan det va?!
Bakade två stycken långpannekakor igår så nu har jag kommit igång lite med julbaket. Blev en saffranskaka med mandelmassa i, och en kafékaka.
Funderar på att göra smörkola ikväll, det är nog det enda hemmagjorda julgodiset jag tycker är riktigt gott. Knäck är så segt och jobbigt att tugga, och ischoklad är så sliskigt och har inte den där supergoda chokladsmaken. Om nån har nåt smarrigt julgodisrecept så TIPSA! Och jag såg "Leilas Jul" igår, men pistagenötter och grejer är verkligen inget för mig. Hua! Och mandlar.. fy också.
Nåväl.
Blev lunch på ätbart med J, J och ungarna idag (dom mindre barnen alltså), trevligt som vanligt och jag fattar inte att deras grekiska sallad fortfarande är så god. Grymt god. Jag borde vara så less den, men icket. Sen hämta Wilma på dagis och hem för middagsluren, sen iväg på kalas, och sen hem och fixa middag och greja på. Nu ligger småtrollen och sover, Emil i spjälan och Wilma i storsängen. Imorgon ska vi äta middag hos mor och far, älgfilé. Yummie! sen vankas idolfinal och myspys i soffan.
Lev och må!

4 kommentarer:

Syster söt sa...

Mamma tipsade om saffranstryffel ikväll som tydligen skulle vara riktigt god. Själv är jag inte förtjust i saffranssmaken i mycket annat än bullar, men det kanske kan vara nåt för dig? Du får säga till isf så kollar jag upp receptet. :) Själv har jag precis lagt sista handen vid en omgång chokladbiskvier.

Guldkorn i min vardag! sa...

Polkagristryffel är också jättegott, du kan smaka hos mig!
Ulla-Bella

Mitt i mitt liv sa...

syster söt: Guuud jag har tappat stinget känner jag. Är det enkelt det där receptet ? :-)
guldkorn: Kanske måste komma och smaka dom där tryfflarna. Eller ännu bättre, du kan göra 10 sorters julgodis åt mig ;-)

Syster söt sa...

Jag har faktiskt ingen aning om huruvida det är enkelt eller inte. Men det är chokladtryffel så hur svårt kan det vara? Choklad, grädde och ev. smör, och så saffran då i det här fallet antar jag. ;)