onsdag 11 februari 2009

Härligt med sol

Vilka härliga dagar det börjat vara nu. Må vara att det visade på -26 grader här på morgon men solen lyser och det är HÄRLIGT! :-) Igår drog jag och Julia till Piteå för ett nytt försök till att fixa våra pass, och den här gången gick det vägen tack och lov. Vi strosade runt i lite affärer och jag åt en "tapas-tallrik" i nya gallerian innan vi åkte hem igen. Köpte ett par solbrillor men det var också det enda, går inte prova kläder och hålla på med en vaken liten söttjej i vagnen, vagnen ska ju helst rulla hela tiden för när den stannar så blir det genast jättetråkigt och då måste man gråta en skvätt och det undviker vi gärna.
Idag är barnen på dagis en stund. 3 timmar. Usch vad jag avskyr att vi har fått dessa nya tider då dom ska gå 3 timmar varje dag istället för 5 timmar 3 dagar i veckan. Det är TOTALT VÄRDELÖST! Skulle gladeligen låta dom sluta dagis och vara hemma istället men då blir det ju bara fel för dom gillar ju såklart dagis och det skulle då innebära att vi skulle behöva söka in dom på nytt den dagen jag börjar jobba och då ska dom inskolas ännu en gång och kanske på ett annat dagis och då kanske man inte ens får ha dom på samma.
Tur att Johan kan ha flexibla arbetstider för det finns inte en chans i världen att jag skulle stressa iväg med dom på morgonen för att ett par timmar senare åka och hämta dom igen. Usch jag blir bara så fruktansvärt irriterad så nu får jag lov att tänka på nåt annat för annars blir det här en lång roman.
Nu ska jag baka chokladbollar, eller hallongrottor kanske.

Inga kommentarer: