onsdag 23 september 2009

Lillördag

Så var det lillördag och jag började min dag med en prommis ner till bron och tillbaka. Skönt! Julia har varit klädd i vinteroverall sista två dagarna som vi gått. Måste dock investera i en bättre overall åt henne nu när hon snart börjar gå och ska sitta i snön och så. Har funderat på en från polarn, tycker dom ser jättefina ut, men jag tänkte försöka vara lite smart och se om det går att buda hem en från tradera istället. Oftast är ju dom beggade barnkläderna jättefina när dom är i så små storlekar eftersom dom sällan används mer än en säsong.
Annat nytt är att nästa veckan så börjar jag jobba. Eftersom det uppenbart är omöjligt i den här kommunen att få några vettiga dagistider när man är föräldraledig så har Johan gett mig en anställning på 15 timmar i veckan så att Wilma och Emil får gå samma tider och 5 timmar 3 dagar i veckan, istället för 3 timmar 5 dagar. Då funkar det helt plöstligt eftersom det då heter att jag arbetar och inte är föräldraledig. Väldigt lustigt kan jag tycka!
Ikväll är det gympa och föräldramöte som står på schemat. Och imorgon är det också föräldramöte fast på Emils avdelning.
Nu ska jag surfa lite recept och se om jag kan hitta nåt nytt att laga till middag ikväll.
Hoppas ni har en fin onsdag allihopa!

Inga kommentarer: