tisdag 16 september 2008

Skiftbyte i bregottfabriken

Det var en överlycklig kille som klev in i sina spindelmannenstövlar på morgonen. Emil är alltså tillbaka på dagis idag. Johan är där med honom eftersom han inte är riktigt klar med inskolningen än. Får se bara hur länge han orkar. Han har nämligen börjat med den nya rutinen att vakna vid 5 varje morgon så han är ju rätt så trött redan vid 10-tiden.
Sen så blev det skiftbyte i bregottfabriken så idag är det Wilmas tur att vara hemma från dagis, hon är risig i magen, men tack och lov verkar hon slippa illamåendet och kräkandet. Nice!
Usch vad less jag börjar vara på att bara sitta hemma nu, jag vill komma ut och träffa folk känner jag. Men man får iallafall ganska mycket småsaker gjorda här hemma när man nu ändå inte kan åka någonstans. Blir mycket rensande och sorterande, städ och bak. Men idag ska jag passa på att ligga bredvid Wilma i soffan och läsa min bok, iallafall nu när Emil är på dagis och Julia sover.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh stackars! Vad jobbigt måsta vara sjuk. Hoppas Wilma frisknar till snart och att ni andra klarar er :)

Mitt i mitt liv sa...

Bättre sent än aldrig så svarar jag iallafall :-) Ja det suger med sjuka barn, tack och lov verkar det vara över nu för den här gången! Kul att du har fixat dig en blogg förresten. Jag gissar att du är den jag tror att du är :-)