måndag 8 september 2008

Magsjuka

Idag blir en hemmadag. Emil har åkt på magsjuka och jag har precis renbäddat hans säng, laddat tvättmaskinen och stoppat om en hängig kille. Hoppas det är en snabbt övergående variant och att resten av oss klarar oss bara. Fast det är nog att hoppas på för mycket skulle jag tro.
Julia har sovit som en prinsessa inatt, vaknade till vid halv 2 och åt bara. Härligt! Natten till igår var lite värre, då somnade hon inte förrän halv 6 på morgonen.
Nu vaknade lillan så jag antar att det börjar vara matdags, sen ska jag försöka mig på en snabbdusch innan Emil vaknar för nästa kräkis.

2 kommentarer:

Allt å lite till sa...

Men stackars Emil som åkt på magsjuka. :-( Hoppas verkligen att ni andra klarar er, speciellt Julia. Men det kanske inte är så vanligt att en så liten får magsjuka? Vi hade tänkt kika förbi er någon dag framöver, men vi får väl höras av när ni återhämtat er och är friska och krya igen.

Mitt i mitt liv sa...

Hello! Jaa det är allt lite synd om lillkillen våran idag. Men säkert är det bättre imorgon. Och förmodligen har någon annan åkt dit då *suck* Ja vi får höras när det börjar vara smittfritt här hemma igen, då är ni så välkomna! :-) Hur är det med dig nu då? Börjar illamåendet ge sig?