fredag 12 september 2008

Härliga helg

Äntligen fredag och helg! Kanske inte borde ha så stor betydelse för mig som ändå alltid är ledig, men då är ju Johan också ledig så det har STOR betydelse kan jag ta och tala om :-)
Sitter och känner mig hyffs nöjd, kom nämligen i ett par av mina gamla jeans idag. Ja än är det massa kilon till som ska bort såklart, men nu är jag iallafall en liten bit påväg. Helgen kunde inte ha börjat bättre!
Idag ska jag iväg på bvc och väga och mäta Julia. Är inte det minsta orolig för att hon skulle väga för lite, hon är glupsk som få nämligen. Ibland lite för glupsk tror jag, imorse fick jag duscha av mig efter hennes måltid då jag tror hon kräktes upp hela maginnehållet på mig.
Annars har vi inga planer för dagen, förrutom tacomiddag ikväll. Vi äter det så sällan så det ska bli riktigt gott! Nu har Emil vaknat så jag ska börja fixa med lite lunch till han och Wilma. Själv lever jag på (eller har iallafall snöat in på att nästan alltid äta det till lunch) havregrynsgröt med hallon och blåbär, sjukt gott och framförallt enkelt.

Inga kommentarer: