onsdag 19 september 2007

Premiär


Har premiärbakat och lagat middag i nya köket idag. Ååhh vad det känns lyxigt med nytt och fräscht och riktiga grejer. I looooove it!

Blev korv och mackisar (kul premiärrätt jag vet) till middag och sen har jag och Wilma bakat hallongrottor som hade en strykande åtgång. Mormor och morfar, farmor och farfar, Farbror och kussar.

Johan listar för fullt just nu och imorgon ska jag skrubba upp hela övervåningen är det tänkt. Källarn tog jag idag. Ska bli så otroooooligt skönt att få det lite rent och fint och slippa detta sågspån under sockarna jämt och ständigt.

Här får ni iallfall receptet på världens godaste hallongrottor.
250 gram margarin
1,5 dl socker
4 dl mjöl
1 dl potatismjöl
4 tsk vanillinsocker
1 tsk bakpulver
Knåda ihop degen och rulla till ca 20 st bollar. Jag brukar göra dom i vanliga bullformar för annars blir dom ju så grymt pyttiga.
Gropa och skeda i hallonsylten, in i ugnen på 200 grader ca 15 min.

4 kommentarer:

en brunetts bravader sa...

vad nice med premiär i det nya köket!:)

Mitt i mitt liv sa...

Ja det är inte det minsta tråkigt :-) Är allt bra med er ? Händer i helgen?

en brunetts bravader sa...

Jodå, allt är bara bra. Har inga stora planer för helgen. Blir kanske hyra den nya beckfilmen och softa lite.. olle ska på herrafton i byastugan på lördag, så då blir jag och elin homealone.. och på söndag så är det ju sim förstås! :) ni då??

Allt å lite till sa...

Åh, vad härligt att det äntligen är (så gott som) färdigt!
Hallongrottorna lät väldigt smarriga! Kanske man skulle försöka sig på att baka dom imorgon?