lördag 8 september 2007

Barnen glada - Alla glada

Jag är såååå less på att renovera nu! Har varit en snabbis på ikea idag och inhandlat massor med inredning till lådor och skåp, handtag, sopsorterare osv osv. Med två huliganer med sig så var vi förberedda med långa listan på exakt det vi skulle köpa, och fort som tusan skulle det gå så ingen av ungarna skulle hinna få veckans bryt där inne.
Blev svettig redan när vi kommit innanför dörrarna och jag såg hur mycket folk det verkade vara. I normala fall så hade Wilma grinat och gnällt och tyckt att ikea var tråkigt och att hon "vill heeeeeem", Emil hade i vanlig ordning hängt på syrran i gnällandet och grinande och man hade fått springa med en kundvagn i ena handen och en unge under andra armen (ja wilma får man också bära ibland då hon alltid ska rymma ur kundvagnen).
Men idag gick allt så BRA! Wilma satt nöjt i kundvagnen och lekte med en förpackning med lampor medans emil låg i sin vagn och bet på en leksak. Barnen glada - Alla glada!
Nu är vi precis hemkomna efter en hämtmatsmiddag hos Magnus och Linda och jag ska strax sätta igång med att måla timmerväggarna, iaf en vägg ska jag väl hinna med. Fy vad jag längtar efter höstmys i soffan och en välstädat och fixat hem.

2 kommentarer:

en brunetts bravader sa...

Vad skönt att det vart en lugn dag på ikea!:)
jasså, ni ska måla timmerväggarna, det visste jag inte.. blir dom också vita eller hade ni tänkt satsa på nån annan färg, t.ex. rosa? ;)

Mitt i mitt liv sa...

Från början var det inte tänkt att dom skulle målas eftersom johan var så emot det. Men jag lyckades övertala honom :-) Om dom blir vita ? Nej för fan, limegröna hade jag tänkt! ;-)