onsdag 19 september 2007

Ekologisk och pedagogisk

Yogaföräldern mån om kropp och själ

Ojoj, här har vi en med total koll och sober smak. Du lagar egen ekologisk barnmatspuré och har svårt att förstå varför andra köper barnmatsburkar.
De äldre barnen är satta på GI-diet och du köper hellre ett pedagogiskt pysselset för 550 kronor än en plastleksak för 75 spänn. Både du och barnen går på aktiviteter, fast inte för många. Däremot är aktiviteterna noga utvalda, de ska vara bra för både kropp och själ.
Läser: Den danska barnpsykologen Jesper Juul.
Pratar dig varm för: Ekolådan, ekologiska grönsaker som levereras direkt hem till kunden.
Skulle aldrig: Gå på McDonalds. Sätta på barnen tröjor med Disneytryck.
-------------------------------------------------

Yeah righ säger jag då! Om då hälften ens hade varit sant. Innan jag skulle ställa mig och laga egen ekologisk barnmatspuré.
Däremot kan jag väl hålla med om att jag hellre köper en riktig grej för 550 spänn än knogar och köper billigt småkraffs för 75 spänn.
Men det var nog det enda som var bara liiite nära. Måste vara det där med att jag tyckte att yogaläger i thailand lät otroligt härligt!
Gör testet själv på http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article807409.ab

Inga kommentarer: