tisdag 4 augusti 2009

Stranden



Vilken härlig sommardag det har varit idag, sommaren har verkligen varit toppen här uppe i norrbotten med mååånga soliga dagar.
Idag hade vi tänkt oss en dag i nyfors, men då vi kom fram så visade det sig vara stängt så vi drog till Påle och badade istället, det var bra där också men det är rätt skönt med pool och slippa sand både här och där, iallafall med tre små med sig, själv brukar jag inte rulla runt i sanden så mycket ;-) Till umeå hade vi också tänkt åka i veckan men med det underbara vädret vi har så har vi bestämt oss för att ta det lite längre fram när vädret inte är lika fantastiskt.
Efter badstranden så åkte jag och Wilma och hälsade på i lappur medans Julia och Emil vilade en stund, vi åt jordgubbar och fikade och sen snabbhandlade vi lite och åkte hem och lagade fajitas.

Gott som bara den var det. Nu är Johan ute och snickrar på bastun och barnen sover alla gott i sina sängar så jag ska plocka undan lite och sen ska jag mumsa i mig vattenmelon. Är så sugen på godis ikväll men det blir det inget av.

2 kommentarer:

Stina Lundström sa...

Men här i Umeå har vi faktiskt haft några vackra dagar nu. Annars har det varit mycket skitväder här...:-(

Mitt i mitt liv sa...

Jo jag har hört att ni också haft fint väder sista dagarna nu :-) Jag är dock mest sugen på att shoppa lite så då inväntar vi lite sämre väder istället :-)