måndag 15 december 2008

Full rulle

Sitter och slappar så mycket det bara går medan Julia är nöjd, Emil vilar och Wilma ser en film. Snart är det full rulle igen och då får man minsann inte sätta ner rumpan. 1 barn är verkligen lugnt (fastän jag vet att man tyckte att 1 barn var rätt fullt upp det med.) 2 barn är dubbelt upp. Kanske inte från början när dom bara ligger där dom ligger och är nöjda och glada (om dom nu är nöjda och glada). Med 3 små barn är det verkligen inte många lugna stunder. En i trotsåldern, en som klättrar, drar ur alla lådor och ska hållas koll på så han inte råkar springa över en liten Julia eller råkar skalla henne när han ska vara go och krama henne. Och så den minsta lilla som oftast inte alls är så speciellt nöjd och belåten med tillvaron utan mest vill bli buren, gärna hela dagarna om det gick för sig. Inbillar mig att från 3-4 är skillnaden inte lika märkbar, man har redan så fullt upp så 1 barn till gör ingen större skillnad. Fast då är det såklart andra saker man ska tänka på, som större bil och så. Inte för att det ska bli nåt fjärde barn här inte. Inte på 100 år iallafall.
Nu var den lugna stunden slut (Julia gråter) och jag hade ju tänkt skriva en massa annat också men det får vi visst ta en annan gång. Trevlig måndag!

1 kommentar:

Allt å lite till sa...

Va? Inte ett fjärde barn än? Men Jenny då! Börjar du tackla av? ;-)
Nej, skämt åsido... kan tänka mig att det är full rulle hemma hos er för det mesta. Jag som tycker det kan vara nog ståhej här ibland och ändå är det förstås ingenting med 1 barn jämfört med 3! Speciellt med tanke på hur pass tätt det är mellan dom.