lördag 15 november 2008

Skynda och fynda

Det blev en sväng till stan idag och en tvål från twilfit också. Kan inte påstå att jag tyckte den luktade godis när jag kom hem och luktade på den. Men so what! Själva flaskan är ju riktigt fin och det är ju huvudsaken. Som Johan sa lite sarkastiskt: "spela roll om det luktar bajs, bara flaskan är snygg". Haha. Ja det är så sant. Nä men nästa gång kanske man skulle ta och lukta lite innan man bestämmer sig. Wilma följde med mig in på smedjan och när jag stod och kollade in tvålarna så kom hon med ett par rosa spetsstrinigsar. Ja dom var ju rosa så det är klart att hon ville ha. Kan väl säga att det blev INTE ett köp. Sen gick hon vidare till ett par rosa ullstrumpor. Men inga sånna heller nej. Däremot ett par rosa brallor från polarn fick hon med sig hem. Och jag får väl vara glad att hon äntligen har hittat sig ett par brallor som hon faktiskt vill ha på sig.
Nu väntar nattning av trötta barn, nya boken och godis ur mitt nya fina "himla-fynd".

Förresten. Duka på storheden kör utförsäljning och rear just nu ut en röd "Francis Francis" för halva priset. Hade jag varit kaffedrickare och inte redan haft en espressomaskin så tror jag minsann att den hade fått följa med hem. Men nu får nån annan bli lycklig över den där rusktigt snygga maskinen. Skynda fynda säger jag bara, var inte så mycket som fanns kvar men några fina grejer gick faktiskt att fynda. Bland annat Aalto-vaser i olika storlekar och färger.
Nej tillbaka till godisskålen.

Inga kommentarer: