söndag 30 november 2008

1a advent

Var en hispig Wilma som kom intrippande till oss i sovrummet på morgon. "Mamma, har tomten varit och lämnat granen hos oss nu?" Och det hade han. Var riktigt smidigt att få henne i säng igårkväll när vi sa till henne att "när alla barnen sover så kommer tomten och lämnar julgranen hos oss. Då blev det eld i baken på henne vill jag lova! :-)
Hon blev så glad när hon fick se julgranen så nu ska vi bara klä den lite senare idag också. Emil pekade bara, såg lite misstänksam ut och sa "TITTA! TITTA!".
Har världens träningsvärk i kroppen idag, kan knappt lyfta armarna ovanför huvudet. Men då har det ju tagit lite iallafall. Var riktigt härligt att träna igår. Men jag får nog vänta tills imorgon för nästa pass för annars kommer jag nog inte ur sängen imorgon.
Har kommit på en bra idé för det här med kalender i år. Wilma har ju en chokladkalender (Emil får ju inte äta choklad eftersom det är laktos i den.) och det är ju riktigt poppis att ha en såndär presentkalender med 24 små paket i. Men. Vi har bestämt oss för att skippa det kan jag säga. Inse att på ett par år är det 3 ungar som vill ha varsin sådan och det skulle alltså innebära 72 små paket med småpryttlar i. Never säger jag! Så då har jag kommit på att dom ska få ett paket var varje advent istället. Tycker det var en alldeles fantastisk idé om jag får säga det själv :-D
Idag ska vi pynta lite här hemma, äta tomtegröt och promenera runt på byn och titta på tomtar och fyrverkerier. Men först fixa frulle och väcka pappan som ligger och snarkar.

2 kommentarer:

Allt å lite till sa...

Ja, visst är det såååå mycket bättre med ett paket för varje advent istället? Så gör vi också. När jag var liten fick jag jag tavla som mormor broderat där det står "varje advent en liten present". På tavlan har mormor sytt fast 4 små ringar att fästa varje paket i. Så den tavlan har Melvin fått ärva. :-)

Mitt i mitt liv sa...

Ja det är betydligt smartare tycker jag med faktiskt. Då kan man ju lägga pengarna på att köpa en lite mer "vettigare" grej också när det inte blir så himla många.
Vad kul med en såndär tavla att hänga presenterna på. Vi hängde en påse från tomten på dörren igår som Wilma hittade när vi kom hem från skyltsöndagen. Det är så kul nu när julen verkligen är något hon uppskattar och ser fram emot.