fredag 7 maj 2010

Skön böna i mammas nya skor


Dagar som dessa är jag inte ledsen över att bo där jag bor. Utsikten från tvrumsfönstret är svårslagen nu när älven gått upp och vattnet glittrar från solens strålar. Fint. Längtar efter att gräset ska torka upp också så vi får börja kratta och göra fint.
Sprang en runda igårkväll, första gången jag sprang efter förkylningen och det kändes inte alls bra, luftrören pep och jag var totalt orkeslös, kommer inte ihåg sist jag kände av astman faktiskt. Kanske inte har hunnit bli helt frisk ändå?
Bara 10 dagar kvar till Cypern idag. Längtar, längtar längtar. Och Wilma och Emil håller också på att längta ihjäl sig tror jag. Emil pratar flera gånger om dagen om Bamse och att han ska träffa honom. Lyckan var total när det visat sig att dom fått post från Bamse en dag när vi kom hem från dagis. Wilma var såklart också glad men Emil såg ut som att han vunnit 5 miljoner. Minst.
Ikväll ska vi ha surströmmingsmiddag här hemma, gud så gott det ska bli!

Inga kommentarer: