fredag 28 maj 2010

Långhelg igen!





Tidigare idag, innan nätet monterats upp. Julia och Emil tog en liten nap så Wilma hade show för mig på studsmattan och visade alla sina tricks :-)

Alltså studsmattan. Jag trodde verkligen att det bara skulle vara lite av nyhetens behag, att det skulle vara kul en liten stund och sen skulle den stå där och vara oanvänd och se ful ut. Men icket. SOM våra barn har hoppat på denna matta. Johan har monterat upp nätet ikväll så nu är det fritt fram för att hoppa hela sommaren.

Ikväll har vi ätit tacos och haft fredagsmys. Wilma och Emil har varit ute och eldat löv och ris med Johan medans jag och Julia tog oss en liten promenad. Var helt underbart med solen i ögnen på hemvägen och häggen som doftar så otroligt gott.

Imorgon vankas barnkalas hos bästaste Elin, sen har jag planer på att fixa några olika fröer och börja så lite sallad och annat gott i ett gäng pallkragar. Någon med tips på nåt gott och användbart som man borde så? Tänker mig lite sallad, örter, kanske rädisor och ärtskidor. Tomatplantor har jag provat med i två år men det gav alldeles för lite utdelning och det tog alldeles för lång tid innan det blev några tomater. Tålamod är inte mitt mellannamn.

Nu ska jag hälla upp ett litet vinglas och mysa i soffan. Tack och lov är godiset slut så jag behöver inte oroa mig för att äta upp det ;-)

2 kommentarer:

Karro sa...

Morötter såklart! Det var en av mina favoriter i landet som liten. fast bäst var ju förstås jordgubbar! :)

Mitt i mitt liv sa...

Ja vi måste anlägga ett litet jordgubbsland tror jag!