söndag 18 april 2010

Vårstäd



Är vad jag hållit på med idag. Började tidigt imorse och nu börjar jag äntligen se slutet. Har städat undan en massa vinterkläder från hallen så nu går det faktiskt att hitta det man söker utan att behöva bli irriterad och slita ner ett ton med jackor först. Har städat lådor och fått upp två tavellister för mina fina kokböcker, har egentligen bara dammsugning på nedervåningen kvar men det tar jag sen när Julia sovit klart. Johan är i backen och åker slalom med Emil och Wilma är och bowlar med sin kusin så det är lugnaste gatan här hemma nu. Ska passa på att få lite mer gjort innan huset invaderas av busungarna igen :-)

Ikväll blir det grillpremiär!

7 kommentarer:

M sa...

looking good, looking good!! tänk om jag var lika duktig som du, både springer och städar... =)

Mitt i mitt liv sa...

Ja idag känner jag mig effektiv som bara den! Gymmet nästa dessutom ;-) Du får börja springa, det är så härligt bara man kommer igång! :-)

Syster söt sa...

GUD vad härligt med grillpremiär. Jag ser också fram emot det! Vi var faktiskt och spanade på grill idag, vi måste ju köpa en till stugan... ;)

Mitt i mitt liv sa...

Ja det var riktigt smarrigt faktiskt. Fast ändå nästan så att det var snäppet godare med surströmming :-) Ett tips när ni ska köpa grill, köp ingen bjässe. Jag vill kasta våran åt fanders och köpa en liten och snärtig kolgrill. Fast det vågar jag inte säga till Johan för den vi har nu köpte jag till honom i födelsedagspresent för ett par år sedan. Hmmmm.

Mitt i mitt liv sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Syster söt sa...

Hehe, vi tänkte vara sådär blygsamma och köpa en av varje. En liten snärtig kolgrill (nåja, iaf inte jättestor) och en gigantisk gasolgrill... :)

Mitt i mitt liv sa...

Ja ni är inte blyga ;-)