torsdag 17 december 2009

Inlägg nr 600...

...och idag är det endast en ynka vecka kvar till julafton.
Emil sitter och pärlar, Julia sover och Wilma har följt med mormor hem idag. När Julia vaknar så ska vi packa in oss i bilen och åka dit vi också, vi skulle visst bli bjudna på middag och det tackar man ju inte nej till.
I helgen måste vi försöka få klart alla klappar och även en present till min mormor som fyller år på juldagen, tycker det är hur svårt som helst att köpa till mormor och farmor. Har även funderat på att åka till ikea och köpa en ny förvaringsmöbel till tv-rummet, känns bara liiite motigt eftersom det alltid går åt en hel dag på dessa ikeasvängar.
Imorgon ska vi ha middagsfrämmande och jag har verkligen ingen som helst aning om vad vi ska bjuda på. Total idétorka.
Har för övrigt haft -27 grader som kallast här idag så jag kan lova att det eldas friskt i kaminen, men det är bara mysigt. Ska vi nån gång flytta härifrån så ska vi absolut ha en kamin, finns inte mycket som slår den mysfaktorn under kalla och mörka vinterkvällar. Nej nu börjar det vara läga att gå ut och starta bilen så den hinner bli lite varm innan det är dags att åka.
Bye.

2 kommentarer:

LindaM sa...

Ett litet tips till mormor och farmor är att göra en fotobok på utvalda bilder du tagit under året. Det brukar alltid vara uppskattat. =)

Mitt i mitt liv sa...

Tack för tipset! Dessvärre börjar det nog vara lite sent för att hinna beställa en fotobok nu, men nästa år ska jag nog fixa ihop en sådan tror jag! :-)