tisdag 28 juli 2009

Snart är hösten här


En av våra fina rosenbuskar, det är så fint när dom blommar. Nu är det inte lång tid kvar av sommaren och jag börjar faktiskt se fram emot hösten med mörka kvällar, tända stearinljus, kräftskivor och varma jackor.

Jag och Karro har varit ute och sprungit ikväll, det var helt underbart, bra flyt och ljumma vindar, mycket bättre kan det inte bli.
Nu sover barnen och jag funderar på om jag skulle fixa ihop en äggmacka och slöa i soffan en stund, eller om jag ska göra en tidig kväll så jag är piggare imorgon än vad jag var imorse.
Imorgon har jag stora planer på att dra till skogs och plocka blåbär, fast det blir nog först på kvällen. Förväntar mig att hitta mycket, annars blir jag lite sur för nu har jag sett fram emot mina blåbär hela sommaren :-)

Inga kommentarer: