lördag 12 juli 2008

Inga plåster på såren

Wilma trillade ikväll och skrapade upp samma sår som hon fick för en sisådär 4 dagar sedan för 3e gången. Snacka om otur. Först ramlade hon och skrapade upp knät på asfalten när vi varit och lunchat på byn, sen igår hemma hos mormor och morfar då hon halkade på en stubbe, och nu ikväll precis innan hon skulle gå och sova sprang hon omkull igen så det började blöda ännu en gång. Och plåster vägrar hon. I sten. Fast det läker ju å andra sidan bara fortare utan. Men lite lustig är hon allt :-)
Nu sitter jag bara och väntar på att hon ska somna, sen ska jag gå ut och hjälpa Johan lite. Vi ska ta bort all dekorationssten framför bron och bara så gräs istället. Det blev inte så snyggt som det var tänkt från början nämligen. Duken vi köpte var kass så det har kommit upp gräs mellan stenarna och det ser allt annat än välskött ut. Dessutom ser det fort skräpigt ut när det kommer löv och annan skit där. Så nu är vi less på att fixa och greja, nu är det bara gräs som gäller. Då går det ju inte att misslyckas tycker man.
För övrigt så börjar jag mer och mer känna mig som en stor valross. Skulle tippa på att jag plussat en sisådär 11-12 kg vid det här laget iallafall. Och kände man inte av det vore det ju konstigt såklart. Men bara cirka 1 1/2 månad kvar nu så det ska jag nog stå ut.

Inga kommentarer: