onsdag 9 juli 2008

Det vidrigaste

Vilken dag det har varit idag. Johan åkte bort en stund med barnen på förmiddagen så jag skulle få städa upp här hemma ifred. Ja ni kan knappt fatta så otroligt skönt det är att få städa i lugn och ro, utan "stjälpredor". Det går ungefär 100 gånger snabbare när man slipper avbryta hela tiden för allt bus som barnen hittar på. I förrgår, tror jag det var, hittade Johan ett mjölpaket i bokhyllan i deras rum. Dom (Emil mest) hinner verkligen överallt och fixar och trixar med grejer.

Sen hände det vidrigaste jag någonsin varit med om. Vi var påväg ner på byn för att få i oss nåt ätbart när en minibuss dragandes med husvagn bakom sig, precis framför oss, bara kör rakt ut i fyrvägskorsningen och krockar med en audi. Jag satt i telefon och hörde bara Johan som sa "kolla" och när jag tittar upp så smäller det. Tror hjärtat stannade för ett par sekunder, tänkte på en gång att "dom måste ha dött".
När vi hade hämtat andan i några sekunder så gick vi ut ur bilen och då rusar mannen som körde minibussen ut och börjar plocka ut en massa barn. Tack och lov verkade alla ha klarat sig väldigt lindrigt i alla inblandade bilar. Men usch så otroligt obehagligt. Benen skakade på en ett bra tag efteråt vill jag lova.

Nu sitter jag bara och surfar och slappar medans Johan ligger i sängen och kollar på tv. Ska göra mig en tekopp och fixa fram nåt ätbart, sista tiden har jag varit så hungrig så jag mått illa på kvällarna. Melon ligger rätt nära till hands känns det som. Frågan är bara, blir man ens mätt på melon? Nåja, det är iallafall det enda jag vill ha just nu. Sen ska jag på dejt med John Blund.

Sov sött!

Inga kommentarer: