torsdag 9 augusti 2007

Älvsbyn-Göteborg-Vimmerby-Stockholm-Älvsbyn

Då var man tillbaka till hålan igen! Det har varit underbart med vår dryga veckas bilsemester neråt Sverige, har hunnit med hur mycket som helst och egentligen har det väl varit allt annat än semester. Fullt upp hela dagarna och ingen lugn och ro. Men det är nog så jag vill ha det också, blir så rastlös av att ta det lugnt och bara slappa.
Gick kanonfint med båda barnen i bilen trots att vi körde nästan i sträck både fram och tillbaka med undantag för matpauser och ungefär 1 timmes stopp på ikea i sundsvall på vägen tillbaka.
Första anhalten var göteborg där vi stannade i fyra dagar och umgicks med Johans gudson med familj. Vi hann med både krabbfiske vid havet, lek och bushuset, shopping, middag på texas longhorn, universeum, ikea, och sista dagen var vi på Marstrand. Och jag blev helt kär. Mer sagolikt ställe får man leta efter. I love it! Där åt vi smarriga räkmackor och fish´n chips och en och annan glass, vi tittade på alla tjusiga båtar, vissa av oss badade, och jag shoppade loss inne på lexington. Vill verkligen tillbaka dit någon mer gång i mitt liv. Helt klart resans höjdpunkt om man frågar mig.


Sen drog vi vidare till vimmerby och astrid lindgrens värld där vi hälasde på hos Lotta på bråkmakargatan, fikade kringlor på larssons och tog en rundtur inne hos Pippi. Hann även med ett besök hos Johans kusin Emma som snart ska ha sin första lilla bebis.


Efter vimmerby drog vi till stockholm för lite shopping och skansenbesök. Wilma åkte karuseller som aldrig förr och vi höll aldrig på att få henne från det lilla tivolit dom hade där på skansen. Själv ska erkännas att jag mest led av den 30-gradiga värmen. Men visst var skansen kul och att shoppa i storstan är ju aldrig fel. Men nästa gång får det gärna vara lite kyligare :-)

Inga kommentarer: