lördag 24 maj 2008

Effektiv

Schlager ikväll och jag har inte sett ett enda bidrag. Ska bänka mig i soffan om en liten stund och kolla om vi vinner. Dagen idag började med att jag och Wilma var iväg på barnkalas. Emil fick stanna hemma me pappsen. Han är febrig och hängig lillgubben, blev sjuk i torsdags precis som jag anade att han skulle bli. Han vaknade inatt och var alldeles kokhet och kräktes, men på morgonen så var febern borta, men nu är den tillbaka igen.
För övrigt så ligger dom just nu och sussar som bäst i sitt nya rum. Gjorde klart det mesta igårkväll så nu saknas det egentligen bara en mörkläggningsgardin så dom slipper somna och vakna i dagsljus. Blev riktigt bra, precis sådär som jag ville ha det. Ljust, fräscht och utan en miljard leksaker. Snacka om lättstädat. Ska ta lite bilder och lägga in imorgon
Vi har hunnit med hur mycket som helst idag också. Johan har kört med uppsamlaren så det ser det ut som att vi kört med dammsugare över gräsmattan. Så man kan säga att då är krattningen avklarad iallafall. Har putsat en massa fönster så nu är det bara ungefär hälften kvar. Jag har köpt och planterat blommor, en tomatplanta och satt om olivträdet. Nu ikväll har vi städat båda bilarna, och det kan jag säga var mycket välbehövligt.

Nej nu ska jag dricka en liter vatten och se vem som vinner ikväll, sen ska det soooovas så man orkar vara lika effektiv imorgon. Natti!

Inga kommentarer: